Останнє оновлення: 19.02.2018
Будівель і бетонних конструкцій, «заморожених» і закинутих десятиліттями, в столиці можна побачити майже всюди, загалом їх понад 500. Пропонуємо десятку найбільших київських недобудов.
Десятиповерхову будівлю за адресою вул. Олеся Гончара, 17-23 планувалося звести на території, що примикає до заповідника Софія Київська. Однак громадськість протестувала проти забудови, а ЮНЕСКО заборонило будівництво. Роботи, що почалися 2008 р., у 2012 р. були заморожені.
Новий корпус «Театралки» вирішили звести в 1973 р., але після 1986 р. будівництво зупинилося. Сьогодні земля та конструкції на ній належать Театральному інституту, однак 7-поверхова недобудова стала непридатною, продовжувати будівництво не можна – лише демонтувати, а на це теж потрібні чималі кошти.
Будівництво комплексу на Троєщині (вул. Ватутіна, 9) почалося 1999 р. Однак помилки в проектуванні призвели до зупинки будівництва. Цей проект ще може бути реалізований, якщо на нього знайдеться 300 млн грн.
Комплекс для хокеїстів на пр. Академіка Глушкова, 7 мав стати масштабним проектом, але він був призупинений через аварію на Чорнобильській АЕС. У 1996 р. будівництво було остаточно закинуте.
Низка недобудов за адресою Стратегічне шосе, 53 – «пам’ятка» грандіозної афери забудовника «УКО/СІТІ ГРУП». Квартири продавалися на поверхах, яких не було за документами, в будівлях, зведених там, де будівництво в принципі заборонено. Керівник компанії арештований, а недобудови підлягають знесенню.
Бетонна коробка, що розвалюється, на вул. Отто Шмідта – ще одне свідчення грандіозної махінації, адже на цьому місці вже понад 10 років мала б стояти шикарна житлова багатоповерхівка. Держава займається компенсацією потерпілим від афери.
22-поверхові житлові башти на Борщагівці стали жертвами будівельної кризи 2008 року. Але будинки практично повністю добудовані, і є шанс на їхнє швидке введення в експлуатацію.
Будівництво будівлі для Державного комітету з постачання було розпочато в 1984 р. На початку 2000-х будівлю було частково облицьовано й засклено, однак відтоді проект заморожено.
Він мав стати одним із найбільших залізничних вокзалів Європи площею 72 тис. кв. м. Будівництво розпочалося в 2003 році, однак в 2009 р. повністю зупинилося, і на сьогодні будівля не підлягає добудові через пошкодження конструкцій.
Наймасштабніша недобудова, що вже стала однією із «пам’яток» столиці: 3 мости через Дніпро та Десенку, 2 яруси, 6 автосмуг і лінія метрополітену з 3 станціями. Наразі на його добудову необхідно $400 млн.