Повноваження і робота ДАБІ в Україні з 2016 року | ТУ Експерт

Укр
КОНТАКТИ:
ПОТРІБНА ДОПОМОГА?
Задати питання Калькулятор
ГАРЯЧІ ПРОПОЗИЦІЇ:

  • Ліцензія на будівництво
  • Акт готовності об'єкта до експлуатації
  • Договір на постачання електроенергії

ДАБІ України: статус і повноваження з 2016 року

Останнє оновлення: 05.01.2016

введення в експлуатацію на місцях

З осені 2015 року органи влади на місцях отримали право на проведення контролю зведення будівель і споруд, надання дозволів на введення в експлуатацію об'єктів, а також на зупинку будівництва. З 1 січня 2016 ДАБІ повністю передає свої повноваження щодо видачі дозвільної документації на будівництво об'єктів 1-5 категорії складності на місця - органам місцевого самоврядування.

Реформування відносин у сфері містобудування відбувається в рамках програми з децентралізації повноважень та удосконалення містобудівного законодавства.

Згідно децентралізації власні інспекції повинні бути створені в 30 містах України, крім цього, консультаційні центри - у всіх обласних центрах.

Схема розподілу повноважень

Законом передбачається передача повноважень, які стосуються документального супроводу процесу будівництва - оформлення документів, що надають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, а також введення в експлуатацію в залежності від категорії складності об'єкта будівництва:

  • об'єкти, які відносяться до 1-3 категорії складності і знаходяться в межах сіл і селищ - сільським та селищним радам;
  • об'єкти, які відносяться до 1-4 категорії складності і знаходяться в межах міст - міським радам;
  • об'єкти, які відносяться до 1-4 категорії складності і знаходяться в межах міста Києва - структурним підрозділам Київської міської державної адміністрації;
  • об'єкти, які відносяться до 1-5 категорії складності і знаходяться за межами населених пунктів і на території кількох адміністративно-територіальних одиниць, а також об'єкти 5 категорії в межах населених пунктів та 4 категорії в межах сіл і селищ - головними інспекторами будівельного нагляду міста Києва .

 

Тобто у великих містах місцеві управління здійснюватимуть нагляд за об'єктами, які відносяться до 1-4 категорії складності, а за спорудами 5 категорії складності (багатоквартирнимі  житловимі будинками, промисловими об'єктами, крупними бізнес центрами, ТРЦ, АЗС та інше) - Держархбудінспекція. Крім цього за ДАБІ закріплена функція контролю діяльності місцевих інспекцій.

Повноваження на місцях

Відповідно до закону на місцеві інспекції покладені такі функції:

  • надання документів, що надають право на ведення підготовчих і будівельних робіт (реєстрація документів, видача, відмова у видачі, анулювання);
  • видача декларації про готовність об'єкта до експлуатації (видача сертифікатів, реєстрації декларації);
  • подача в ДАБІ даних, які необхідно внести до єдиного реєстру документів;
  • здійснення контролю за дотриманням будівельних норм.

Повноваження головних інспекторів

В рамках кампанії по децентралізації на початку вересня 2015 був створений інститут головних інспекторів будівельного нагляду. Інспектори стануть сполучною ланкою між забудовниками та місцевими чиновниками.

В обов'язки інспекторів ДАБІ входить:

  • здійснення планових та позапланових перевірок будівельних об'єктів, а також їх дозвільних документів;
  • видача розпоряджень про усунення порушень;
  • контроль якості роботи органів на місцях;
  • залучення посадових осіб до відповідальності, а також проведення робіт пов'язаних із зміною кадрового складу.

Що має право перевіряти інспекція ДАБІ

В обов'язки Держархбудінспекції входить перевірка проектно-кошторисної документації, ліцензій у підрядних організацій, сертифікатів якості будівельних матеріалів, сертифікатів відповідності побудованих об'єктів, дозволів на початок робіт, але інспекції не можуть перевіряти фінансову документацію.

Послуги, що надаються ЦНАП

Як уже згадувалося раніше, децентралізація включає відкриття консультаційних центів в обласних центрах. Розглянемо докладніше перелік послуг, які надаються через центр надання адміністративних послуг (ЦНАП):

  • державна реєстрація права власності на нерухоме майно;
  • видача витягу з Державного реєстру прав на нерухоме майно;
  • реєстрація декларації про початок виконання підготовчих робіт;
  • реєстрація декларації про початок виконання будівельних робіт;
  • реєстрація декларації про готовність об'єкта до експлуатації;
  • видача документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності.

 

Ознайомитися з повним переліком послуг тут - посилання на файл pdf.