Останнє оновлення: 30.03.2017
З 2016 року, з набуттям чинності нового порядку реєстрації, зареєструвати нерухомість можливо в нотаріусів, право на нерухомість підтвердити через інтернет, а свідоцтво про право власності оформити в електронному вигляді.
Обумовлені дані нововведення децентралізацією сфери - передачею повноважень Мін'юсту на місця.
Внесення змін до закону, за словами держдіячів, направлено на спрощення та зміну процедури реєстрації, зменшення кількості документів і на мінімізацію процесів, тобто збільшення швидкості та ефективності роботи співробітників держапарату.
Говорячи про немаловажні аспекти даного закону, хочеться відзначити наступне:
Оформлення прав власності проводиться за місцем розташування нерухомості. В областях здійснюють реєстрацію - державні реєстратори, по Україні - нотаріуси.
З'явилася можливість оскарження надання послуг держреєстраторами в адміністративному порядку до Міністерства юстиції або суді.
За порушення термінів надання послуг на реєстраторів накладатимуться штрафи - від 20 до 40 неоподатковуваних мінімумів доходів, повторне порушення правил протягом року - 150-200.
З 1 січня 2016 року почався процес передачі повноважень, до 30 квітня призначений перехідний період.
КабМін скасував безкоштовне оформлення державних актів на право власності на земельні ділянки і затвердив певні порядки держреєстрації нерухомості, надання інформації з Держреєстру, а також доступу до реєстру прав.
Крім цього встановлені адміністративні збори, що зараховуються до держбюджету, - розмір оплати за надану інформацію:
В рамках програми з децентралізації - спрощена процедура оформлення спадщини та реєстрація прав спадкоємців шляхом надання повноважень на місця. Оформити спадщину з цього року можна в сільських радах.
А також, скасована обов'язкова оцінка майна у випадках успадкування майна дітьми/подружжям/батьками (перша черга) і брати/сестри /дідусі/бабусі (друга черга).
З березня 2017 року стало можливо задекларувати готовність будови до експлуатації онлайн.