Закон про державну реєстрацію прав на нерухоме майно 2016 на ТУ Експерт

Укр
КОНТАКТИ:
ПОТРІБНА ДОПОМОГА?
Задати питання Калькулятор
ГАРЯЧІ ПРОПОЗИЦІЇ:

  • Ліцензія на будівництво
  • Акт готовності об'єкта до експлуатації
  • Договір на постачання електроенергії

Спрощення процедури реєстрації нерухомого майна

Останнє оновлення: 30.03.2017

спрощення державної реєстрації прав на нерухомість

Початок нового року в Україні був ознаменован затвердженням декількох законопроектів у містобудівній сфері, серед яких - спрощення процедури державної реєстрації нерухомого майна.

З 2016 року, з набуттям чинності нового порядку реєстрації, зареєструвати нерухомість можливо в нотаріусів, право на нерухомість підтвердити через інтернет, а свідоцтво про право власності оформити в електронному вигляді.

Обумовлені дані нововведення децентралізацією сфери - передачею повноважень Мін'юсту на місця.

Внесення змін до закону, за словами держдіячів, направлено на спрощення та зміну процедури реєстрації, зменшення кількості документів і на мінімізацію процесів, тобто збільшення швидкості та ефективності роботи співробітників держапарату.

Основні зміни, передбачені новою редакцією закону про держреєстрацію

Говорячи про немаловажні аспекти даного закону, хочеться відзначити наступне:

 

Оформлення прав власності проводиться за місцем розташування нерухомості. В областях здійснюють реєстрацію - державні реєстратори, по Україні - нотаріуси.

  • контроль Мін'юст якості надання послуг держреєстраторами, розгляд скарг громадян України, які стосуються роботи (діяльності або бездіяльності) реєстраторів, підвищення професіоналізму кадрів;

 

З'явилася можливість оскарження надання послуг держреєстраторами в адміністративному порядку до Міністерства юстиції або суді.

  • зміна термінів реєстрації - тривалість розгляду звернення 5 днів;

 

За порушення термінів надання послуг на реєстраторів накладатимуться штрафи - від 20 до 40 неоподатковуваних мінімумів доходів, повторне порушення правил протягом року - 150-200.

  • зміна суми адмінсбора, повернення збору у разі відмови від послуги;
  • відкриття даних, що зберігаються у Державному реєстрі прав, оформлення документів в електронному та паперовому вигляді;
  • можливість оформлення права власності на споруди незавершеного будівництва, незатребувані паї (частини ділянки землі, які закріплені за конкретним суб'єктом, який не підтвердив своє право власності).

 

З 1 січня 2016 року почався процес передачі повноважень, до 30 квітня призначений перехідний період.

Оформлення держактів

КабМін скасував безкоштовне оформлення державних актів на право власності на земельні ділянки і затвердив певні порядки держреєстрації нерухомості, надання інформації з Держреєстру, а також доступу до реєстру прав.

Крім цього встановлені адміністративні збори, що зараховуються до держбюджету, - розмір оплати за надану інформацію:

  • в паперовому вигляді - 0,025 розміру мінімальної заробітної плати;
  • в електронному вигляді - 0,0125;
  • адвокатам або нотаріусам - 0,04.

Реєстрація прав спадкоємців

В рамках програми з децентралізації - спрощена процедура оформлення спадщини та реєстрація прав спадкоємців шляхом надання повноважень на місця. Оформити спадщину з цього року можна в сільських радах.

А також, скасована обов'язкова оцінка майна у випадках успадкування майна дітьми/подружжям/батьками (перша черга) і брати/сестри /дідусі/бабусі (друга черга).

З березня 2017 року стало можливо задекларувати готовність будови до експлуатації онлайн.